torsdag 9 juli 2015

Mot Skrekarhyttan och Stampen

Nu har jag vävt mitt långa ylletyg i turkos och brunt av garn från Kampes ullspinneri. Det är en uppgift som ingår i kursen "Vadmal och Tweed" på Grebbestads folkhögskola. Kursen startade i våras och fortsätter efter sommaren, då med sömnad av tyget.
Det har varit en fröjd att väva i kypertuppsättningnen och med garnet. Bara roligt.





Klippte ner 10,25 meter gjorde jag för någon vecka sedan och i morgon fredag bär det av till Stampen i Skrekarhyttan i Nora-trakten. Ett för mig nytt uråldrigt hantverk ska komma till min närhet.

(jag har inte använt min vanliga kamera därav den usla bildkvaliteten)

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Det är fint med kommunikation så lämna ett litet avtryck om du vill, eller en tanke om det väcks någon.